Bugatti Mistral, un ultim omagiu motorului W-16: când va fi lansat
Bugatti nu glumea când a spus că mașina pe care a plănuit-o pentru Săptămâna Auto Monterey 2022 va fi „ultima de acest gen”.
Se pare că aceasta a fost o referire la noul roadster Bugatti Mistral, dezvăluit vineri, fiind ultima mașină a mărcii franceze cu motorul quad-turbo de 8,0 litri W-16. Acel motor puternic a debutat în 2005 cu modelul Veyron și a alimentat fiecare Bugatti de atunci.
Cu toate acestea, deși Bugatti plănuiește vehicule electrice în viitor, nu abandonează încă motorul cu ardere internă. Un succesor al lui Chiron este planificat pentru mai târziu în acest deceniu și va fi un hibrid, deși cu un motor mai mic de așteptat decât W-16 și un accent mai mare pe puterea electrică decât hibrizii tradiționali.
Deocamdată, însă, Bugatti se concentrează pe Mistral, un nume împrumutat de la un vânt din Riviera Franceză, precum și de la un Maserati. Este un roadster al cărui design a fost inspirat de Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid din 1934 și este singura mașină open-top pe care Bugatti o plănuiește pentru platforma Chiron.
Dezvoltarea sa nu a fost ușoară
Structura monococă din fibră de carbon a lui Chiron nu a fost concepută pentru conducerea cu capul deschis, așa că monococa nu numai că trebuia reproiectată, ci și remodelată pentru a permite un design atrăgător care să nu compromită performanța.
Motorul este versiunea de 1.578 CP a lui W-16 rezervată modelelor speciale precum Chiron Super Sport 300+ și altor mașini cu volum limitat bazate pe Chiron. Deși nu avem cifre de performanță, Bugatti a spus că obiectivul este de a stabili un record de viteză pentru un vehicul de producție open-top.
Știm deja că Chiron Super Sport 300+ cu acoperiș închis, cu același motor, a atins 490 de km/oră în 2019, iar pentru recordul open-top, Mistral va trebui să atingă doar 430 de km/oră, stabilit de Venom GT Spyder de la Hennessey în 2016. Singura problema este că Hennessey are pe țeavă noul Roadster Venom F5 de 1.817 CP și dorește să păstreze recordul pentru el însuși.
Ca orice Bugatti, Mistral nu este doar despre performanță, ci și despre transmiterea unui sentiment de eleganță și confort. Designul din față este similar cu modelul Unic La Voiture Noire, bazat tot pe platforma Chiron, deși farurile de aici prezintă patru bare ca un semn de cap la cele patru turbocompresoare ale motorului W-16.
Farurile din spate sunt, de asemenea, un omagiu către motor, cu cele patru bare luminoase care se întind din centrul reprezentative pentru cele patru bancuri de cilindri ale motorului unite la un singur arbore cotit.
Caroseria este un adevărat roadster
Are un parbriz scurt pentru a ajuta mașina să fie cât mai jos posibil. Este atât de jos încât se poate trasa o linie din partea de sus a parbrizului, de-a lungul geamului lateral și până în partea de sus a prizelor laterale. Aceste prize sunt alăturate de două noi prize de inducție ram în spatele tetierelor, care servesc și ca cercuri de rulare. Fabricate din fibră de carbon, fiecare dintre aceste prize este suficient de puternică pentru a suporta greutatea mașinii în cazul unei răsturnări. Apropierea lor de tetiere va asigura, de asemenea, un zgomot de admisie la accelerație care va fi de neegalat de orice alt Bugatti cu acest motor.
În interior, designul și aspectul sunt similare cu cele ale lui Chiron, deși cu câteva tușe unice. Lista include piele folosită pe panourile ușilor, o siluetă a mașinii de fiecare parte a consolei centrale și o inserție din lemn și chihlimbar cu faimosul elefant dansator al lui Bugatti în maneta de viteze.
„Uniunea dintre formatul roadster și motorul nostru W-16 este perfecțiunea absolută”, a declarat Mate Rimac, CEO-ul Bugatti Rimac, într-un comunicat.
„Cu plafonul îndepărtat și o pereche de prize mari de aer direct în spatele capului, care alimentează în jur de 70.000 de litri de aer prin motor în fiecare minut la pas maxim, conducerea W-16 Mistral te conectează la funcționarea complicată a acestui grup propulsor revoluționar ca niciun alt Bugatti până în prezent.”
Limitat la 99 de unități și la un preț de 5 milioane de euro, livrările lui Mistral sunt programate să înceapă în 2024. În cazul în care te întrebai, întregul ciclu de producție este deja epuizat.